måndag 1 april 2019

Fira den som firas bör


I fredags packade vi ihop oss och körde tvärs över landet till Halmstad för en helg som var planerad sedan länge :-)

Eftersom vi kunde träffas hela familjen passade vi på att fira makens födelsedag lite i förskott med både tårta, bubbel och present.

Foto: Oscar Davidsson
 I lördags tog vi en helt underbar promenad på stan i vårsolen.


Av vårsol och havsluft blir man hungrig ;-)


Tapasbricka är ju aldrig fel till lunch.


Med tre glada ungdomar på stan blir det ju aldrig tråkigt :-)


Väl hemma lagade vi mat tillsammans.
Rosastekt ankbröst, med svamprisotto och rödvinsskysås.


Eftersom klockomställningen skulle ske till söndagsmorgonen gick vi faktiskt och la oss hyfsat tidigt, utan att ha spelat ett enda sällskapsspel :o Hur kunde det ske liksom?

Måndag, strålande väder och timmes extra ljus :-)
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Det där med klockan, det är så knepigt att veta om man "tjänar" eller "förlorar" en timme. Jag blir glad om de äntligen sätter punkt för dessa omställningar. Helst vill jag ha normaltid, men bara jag slipper ställa om...
Ha det gott!

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Grattis till mannen också :)
Solen strålar och jag blundar när jag tittar på mina fönsterrutor, puh! Kanske dags för en vårstädning...
Kram från Titti