fredag 1 februari 2019

En glimt


Hur ser det ut nu, ett halvår efter renoveringen av sovrummet?
Ungefär likadant faktiskt, efter en hel vår och sommar med renovering fick vi liksom motorstopp när vi var 98% klara.
Men det gör just ingenting just nu!


Men se där! Jodå stjärnan är kvar i sovrumsfönstret. Jag har ingen annan lampa som funkar, det finns nämligen ingen fönsterbänk. Efter fönsterbytet kan vi inte sätta upp den tunga marmorbrädan igen, hela det gamla fönstret stod på brädan. Det nya fönstret väger en bråkdel och är bara hälften så tjockt, fönsterbräda blir det ingen med andra ord.


Tycker så mycket om det gamla sminkbordet, mer använd möbel är ju svår att hitta. Varenda morgon tillbringar jag en kvart eller så där.

Ha, ha, kom på en rolig sak. 
Sonens Fjällrävenjacka skulle impregneras med vax under julhelgen, vax ska ju smältas in i plagget. Strykjärnet fungerade inte så bra. Vi testade min hårfön istället, vilket fungerade alldeles utmärkt. Bara det att hårfönen hade några år på nacken och gav helt enkelt upp. 
Bara att beställa en ny! 
En svart fin sak från ghd som jag är riktigt nöjd med :-)
Jodå, sonens jacka blev helt impregnerad efter många svordomar ;-)


Nu tänker jag ta mig en välförtjänt fredag, en stor kopp te och bara sjunka ner i soffan utan några som helst krav :-)
Ha en helt underbar helg <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Tror att jag minns att det var olika färger på dörrarna och väggen sist jag såg. Nåja fint är det i alla fall. Ett tips istället för fönsterbräda är att sätta dit ett elementskydd med avställningsyta. Skulle nämligen vilja ha det själv. Fniss! Kolla här. https://www.bauhaus.se/elementskydd-elsa-vit-1450x700x20mm.html
Ha en ärlig helg! Kram Pia