onsdag 23 januari 2019

På rätt spår


Har ni ibland den där känslan att vara på helt fel spår? Eller kanske känslan av att allt går som på räls?

Jag kan säga att MediYoga är helt rätt spår för mig just nu, lugna mjuka rörelser i kombination med mantran och meditation.
Både kropp och själ svarar på rätt sätt. Ge mig någon gång till i gruppträningen, sen kompletterar jag med att köra själv. Ge mig några veckor till sen kör jag även Vinyasa och Hathayoga.

På jobbet däremot har jag tydligen hamnat på fel spår, men jag får helt enkelt lägga om växeln och köra åt ett annat håll.

Men nu ska jag ägna en liten stund åt matlagning, spenat och haricot vertes från trädgården ska blandas med öländska bönor och ätas tillsammans med rökt kyckling. Låter avancerat och det var det när vi lagade maten första gången, men det är perfekt att ha lite hemgjorda halvfabrikat i frysen när tiden och orken tryter :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härligt det där med yogan Cat. Fast så trist att höra om jobbet. Visst hade du fått ett nytt jobb? Hoppas det känns bättre snart. Berätta gärna om du vill i mail. Kraaaam Pia

Klevis sa...

Hoppas du kör in på rätt spår👏👏👏🙏