onsdag 2 januari 2019

Korvstoppardag


Hoppas att ni inte blåst bort i stormen eller blivit av med el och bredband.
Jag har hållit mig inomhus så det fick blir en korvstoppardag i dag!
Sonen har inte varit med och stoppat korv och var nyfiken. Då är det lika bra att passa på när det erbjuds två extra händer ;-)
En variant på salsicca, samma kryddning som det här receptet men på blandfärs istället för kalkon och fläsk.

Vid korvstoppning och malning av färs är enda gången som min klumpiga assistent kommer fram från skåpet.
Jag tror minsann att det är hög tid att sätta upp en köttkvarn på min önskelista på tillbehör till mina Kitchen Aid maskiner :-)

Jag avslutar dagens matlagning med att baka vinterns bästa kaka, mjuk pepparkaka med lingon :-)

Resten av matlagningen sköter maken idag, han röker kyckling som vi äter med passande tillbehör.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: