tisdag 8 januari 2019

Det är nu vi eldar


Men hur trist blev inte januari-vädret?
Efter de fina dagarna i helgen är det ju grått så långt ögat ser. Inte ens dagsljus mitt på dagen. Så har vi det eviga regnande. 
Visst vill jag ha regnet, för det behövs så väl. Det är bara att klä sig efter väder helt enkelt. För att få lite dagsljus får det bli 20-30 minuters promenad på lunchen, dagens fick bli i regn. Tur att min nya vinterjacka faktiskt står mot väta :-)


Så fort maken kommer hem är hans första uppdrag att tända upp en brasa.
Bara sprakandet och strålningsvärmen gör mycket för att höja mysnivån. Lägg sen till en stor kopp te, en härlig pläd och något matprogram så play ;-)

Men nu tror jag att jag myst färdigt. Dags att göra som katterna, sträcka ut kroppen ordentligt innan sänggående.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja du, tack och lov för kaminen.Vi eldar hela tiden för att få ned elkostnaden. Ja för mysfaktorn också så klart. Kraaam Pia