onsdag 9 januari 2019

Baksida blir framsida


Till helgen städas julen ut. 
Jag vet att det just inte ser så pyntat ut längre, men den fina granen står fortfarande kvar och släpper inte ett endaste barr. Den skjuter till och med massor av skott, innan den klipps ner och går det återanvändning i trädgården, tänker jag plocka av skotten och göra granskottssirap :-)

Stjärnor och ljusstakar ska stuvas undan på kattvinden, sen blir det mörkt kan jag lova. Men det har ju vänt :-) Det är en tidsfråga till det är lite ljusare igen, antingen för att solen når längre över horisonten eller för att vi faktiskt får lite snö.

Är det fler än vi som har svårmöblerade rum?
Vårt vardagsrum består av tre delar och rummet i mitten är tv-rum/musikrum, vilket fått till följd att enda sättet att ställa soffan är med ryggen mot öppningen. Baksidan blir alltså framsida! Det här, vill jag lova, ställer till problem när man vill hitta en ny soffa. Vem tänker på att designa en snygg baksida liksom? Inte många :o

Hoppar raskt från I-landsproblem till vardagslyx.
Efter en riktigt lång arbetsdag slängde jag mig ner i hemma-gymmet och körde loss en timme. Nu är det dags att sätta sig vid dukat bord, japp ni läste rätt :-) Snacka om lyx!

Ha en underbar fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Om man har soffan så där mitt i rummet så kan man alltid göra det lite piffigt. Kolla in här. Så fint med en hylla på baksidan. https://www.mabra.com/har-ska-du-placera-soffan-nar-du-inreder-hemma/

Kraaam Pia