onsdag 12 december 2018

Upp och ner, ner och upp


Jag säger bara det, så vackra amaryllisar :-)
Bourgongnefärgade.

Tänkte tipsa om att hänga upp dem i fönstret, vilket jag tycker är väldigt läckert.


Tillsammans med en järnekskvist från trädgården och svart band, blev det helt underbara dekorationer i de bägge matsalsfönstren.


Sätt tejp längst ner runt stjälken (eller gummiband) och fäst ihop amaryllisen med en kvist med gummiband. Knyt sedan om ett fint band och dekorera efter smak. Vattna lite i stjälken när du hängt upp den.


Skåpet är så där lagom pyntat.


Även här fick det bli en amaryllis, tillsammans med en järnekskvist.


Sen måste jag ju bara visa de vita hyacinterna, visserligen måste de fyllas på igen, men det kan jag leva med :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Tjusigt med amaryllis. Jag har ingen i år, konstigt. Jag kör med hyacinter och julstjärnor. Förresten så är det julstjärnans dag idag. Kraaam Pia

Klevis sa...

Det där med amaryllisen du gjort ska jag ta efter!