torsdag 27 december 2018

När julmaten är slut


Även om jag älskar att baka och laga mat till jul, är det alltid lika skönt när julmaten är uppäten eller portionerad för frysen. 

I dag blev det dags att städa kylskåpet, visserligen påtvingat på grund av den automatiska avfrostningsfunktionen. Det är så himla bra med hushållsmaskiner som sköter sig själv, men rätt vad det är så gör de inte det :o Vatten på golvet istället för att försvinna, liksom av sig självt.
Men nu är kylskåpet rengjord, både inuti och på baksidan. 

Det börjar bli hög tid att summera året som gått och göra planer för det nya året. 
Jag ger ju inga nyårslöften, jag gör istället en plan. Planen fungerar dessutom bäst om maken är med på noterna, både för stöd, genomförande och lite push när det går trögt.

Hur gör du? Nyårslöften? Planerar?

Men nu tror jag bestämt att tvättmaskinen ropar på mig.
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Löften har jag slutat med. Fast en plan låter ju kanonbra. Städa kylskåp ska jag också göra. Fast det är mycket mat kvar där såg jag. Kanske man skulle bjuda hem någon. Kraaaam Pia