fredag 14 december 2018

Jag hade inte tvekat


Jag måste ju bara visa mina nya glöggmuggar :-)
Jamen, ni vet ju sen tidigare, att jag är helt förlorad i porslin. 
Det här är en lagom julig variant av Rörstrands Swedish Grace som jag bara älskar. Jag hade inte tvekat en enda sekund att köpa på mig hela servisen, om jag hade haft just servisen Swedish Grace. 
Till makens glädje, har vi ju Ost India och några andra, men inte Swedish Grace :o


Det blev fyra, för avsmakning så att säga. Jag är såld, men maken är inte lika lättköpt ;-)

De är goda att dricka ur, de går att diska i maskin och de går att micra. Bara plus, med andra ord :-)

Här är det ett riktigt gråruggigt väder och de låga molnen släpper emellanåt ifrån sig lite vita flingor. Inte så mycket som man kan önska, men lite vitt ligger minsann kvar på gräsmattan.

Fredag och arbetsveckan är avklarad.

Ha en helt underbar fredag och en härlig helg <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Den serien av Grace of Sweden är jättefin. Jag har två frukostskålar i vitt och älskar det tunna porslinet. Om jag hade råd så skulle jag köpa fler i den serien. Gärna några glöggmuggar av den du visar också. Kraaaam Pia