måndag 26 november 2018

Adventsfint i matsalen


 Som den julnörd jag är, är jag ju alltid tidig och ni har väl redan listat ut att fönstren är adventspyntade. Börjar med matsalen.


Jag håller mig till det enkla och det mesta går i vitt.
Hjortparen köpte jag för flera år sedan av Mariette (Tulipa).
Granarna är från Kähler och köpta på Cervera förra året.


Ljusstakarna i fönstret inköptes förra året och adventssljusstaken på bordet för bara några veckor sedan. 


Den underbara löparen av fransk mjölsäck köpte jag för några år sedan av Marie (Vita Ranunkler)


I hallen utanför matsalen fick det bli en vit papperstjärna, ett fejkljus och en hyacint :-)

Helgen som gick var vi i Ringarum och fick vinterns första snöfall.
Här hemma är det ingen snö, men kallt. Kallt som attan. 

För att värma mig i kväll gräddar jag ostkakor och så snart de är klara är det dags att krypa ner under duntäcket och försöka sova ikapp lite ;-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vintervitt och adventsfint hos dig. Gillar de upplysta tomtarna i förra inlägget också. Så fyndigt. Jag har så smått börjat fixa lite. Har tyvärr drabbats av feber och är sååå trött. Hoppas på att piggna till så att jag kan pyssla lite jag med. Kraaaam Pia