måndag 15 oktober 2018

Taggig triss


I helgen lyckades jag äntligen komplettera min runda taggiga vän med ytterligare två :-)

Jag ledsnade helt enkelt på de gängliga fetbladsväxterna och bytte helt sonika ut dem till kaktusar.


En taggig trio i betongkrukor.
De fina, gjutna betongkrukorna hade jag sedan innan.


Tänk, idag slapp jag diska :o
Jorå så att ..... En servicetekniker har helt enkelt lyckats laga vår diskmaskin :-)
Jisses vad jag uppskattar diskmaskinen.

Dessutom är vår vattenläcka eventuellt ett minne blott. Håller verkligen tummarna för det!
Det är så enerverande att komma ner i hallen och bli blöt om fötterna efter en regnskur.
Men nu hoppas jag att nästa regnskur, blir rejäl, och dessutom stannar utanför huset :-)

Dags att krypa ner under duntäcket och hoppas att den envisa huvudvärken går att sova bort.

Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Fina taggiga växter i fina krukor. Sov gott och här har du en till med huvudvärk. Kraaam Pia