fredag 12 oktober 2018

Öländskt hantverk


När vi var på Ölands skördefest för några veckor sedan, gjorde vi ju ett efterlängtat besök hos Ribes.
Jag har ju visat de ursnygga glasunderläggen, men aldrig huvudanledningen till varför vi åkte dit ;-)

Jag kollade in världens snyggaste handväska för några år sedan på Huseby julmarknad, det var för övrigt första gången jag kom i kontakt med Anette Ripheden och hennes läderhantverk.

Eftersom jag i princip aldrig gör impulsinköp, kom jag den gången hem utan handväska. Men jag kunde inte glömma den.


Nu är den i alla fall min :-)


Ett stycke fantastiskt Öländskt läderhantverk att bära på axeln :-)

I dag bjuder vädergudarna på ett ljuvligt höstväder, sol från en klarblå himmel och 20 grader.
Det blir baske mig till att tända grillen och ta en "grillöl" i solen.

Ha en underbar inledning på helgen <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ribes har helt fantastiska varor och den där väskan var ju en fullträff! Sååå snygg! Jag är superstressad just nu men någonstans är jag på väg att landa i den öländska myllan och novembermörker igen...skönt.
Höstkram från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Fin väska du köpt. Roligt med äkta varor som är gjorda är. Gillade fjärilsmannen i förra inlägget också. Vi har också varmt och skönt och har suttit ute långt fram på eftermiddagen. Kors i taket så drack jag en mellanöl. Jag gillar inte öl så mycket annars. Kraaam Pia