söndag 9 september 2018

Trägen vinner


Det där med att vara tjurigt envis är inte alltid av ondo ;-)
Jag vet inte hur många gånger jag har provat att mjölksyra grönsaker, men alltid misslyckats. 
Det hör dessutom till saken att jag älskar surkål och åker till Öland för att köpa surkål. Ja, alltså vi kör ju inte enkom för surkålen, men vi letar upp den när vi är där.


När vi var i Halmstad senast hittade jag den här mjölksyrningsburken. Nu ska jag baske mig lyckas!
Jag satte en liten mängd för nästan 2 veckor sen och än så länge går det enligt plan :-)
Lyckas jag med det här, då blir vi självförsörjande på surkål och andra mjölksyrade grönsaker.

Söndag och valdag i Sverige, jag gjorde min demokratiska plikt tidigt i morse. Jag tycker det är viktigt att rösta, viktigt att göra sin röst hörd.

Ha en underbar avslutning på helgen <3

Inga kommentarer: