måndag 10 september 2018

Tidlös nakenhet


Även om temperaturerna säger sensommar, säger min näsa något helt annat. Det luktar höst, det luktar ruttnande fallfrukt, det luktar fuktiga löv. Baske mig det luktar höst.

De senaste veckorna har vi faktiskt fått lite regn och det har fått gräsmattan att börja växa, i alla fall i skuggan. Maken har varvat gräsklippning med att klippa våra häckar, bok och syren. Det tar sin illa tid.


Själva har jag just inte hunnit så mycket mer än att ta hand om äpplen och sköta markservicen :-)

Jag funderar som bäst på vem som snott alla lampor, men jag antar att det är samma problem som alla tidigare höstar. Mörkret kommer så snabbt att jag hamnar i ett mörkt chocktillstånd och bara vill ha mer och mer ljus. Men jag tror bestämt att jag fyllt lampkvoten för i år ;-) Får helt enkelt tända ljus istället :-)

Rubriken på inlägget? Jaaaa, den anpassade jag efter våra tidlösa som också kallas nakna jungfrun. I år är det alldeles väldigt många och på fler ställen än tidigare.

Dags att krypa ner mellan lakanen och bläddra i senaste Elle mat & vin, ett av mina favoritmagasin.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Trädgården Sanda Cottage sa...

Visst kom den otroligt snabbt i år? Hösten...
Från den ena dan till den andra. Från sommar till höst med murr och mörka kvällar.
Känns inte riktigt som man hunnit med i svängarna!

Men snart är man synkad med innelivet och höstmyset och alla ljus :)

Kram