tisdag 11 september 2018

Höstmysa, på riktigt


Helt plötsligt blev det höst, riktig höst. Visserligen fortfarande inte speciellt kallt men blåsigt och horisontellt regn. 
Just horisontellt regn är inte min favorit, vis av erfarenhet jag är livrädd att det ska regna in i vårt gamla hus.


Jag tycker det är extra mysigt att krypa ner i sängen, ligga och läsa en stund och bara njuta av vårt nya sovrum :-) Jag kan fortfarande inte att fatta att vi "fått" ett så fint rum.
Just det där "fått" är väl inte riktigt sant, vi slet ju som djur under våren och sommaren.


Det är inte 100% klart, min garderobsdörr krånglar. Det ska till trösklar till garderobs/vindsdörrarna och sen ska även dörren in till rummet fixas. Riktigt hur den ska fixas har vi nog inte klart för oss, men den hänger liksom snett i dörrhålet och tar i golvet vid skorstenen. Jag bara vet att så snart maken fått till dörren har jag ett gediget spackel och målningsjobb framför mig.

Men nu ar snart den här tisdagen till ända, det blåser halv storm och jag ska leta fram något mysigt att läsa.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Meta sa...

Ja nog är det mysigt att kura skymning nu allt. Idag känns det som ingen återvändo på hösten. Regn blåst kyla och usch hade hoppats på en fin höst men det är nog inte kört än hoppas jag.
Härligt med ljus och mys. Gillar de härliga tidlösan har åxå lila. Vet att det finns vita ska nog leta reda på det.
Ha det gott
Kram Meta