onsdag 22 augusti 2018

Rena rama djungeln


Man kan väl nästan säga att hösten är i antågande, i alla fall blommässigt.
Blåsten och de kalla morgnarna fick oss att, raskt, plocka in våra hibiskusar.

Man kan väl säga att sommaren varit snäll mot dem ;-)
Vi har nästan tre meter i takhöjd och de har baske mig inte långt kvar till taket är nått.


Jag gör likadant i år som alla år. De får en ordentlig laddning med provadopinnar och så snart de blommat färdigt för säsongen klipper jag ner dem ordentligt.

Med tanke på hur mycket knopp det är i dem i år, kommer det väl att ta ända in i januari innan jag kan klippa dem :o


Kanske kan sätta julgransbelysningen i hibiskusarna i år ;-)

Fler trädgårdar som mött hösten hittar du i Trädgårdsfägring.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Man herre min je så stora och fina. Jag ar ingen alls. Kanske jag ska ändra på det nu när jag satsar stenhårt på inneväxter. Kraaam Pia

Carina sa...

Grattis till fina exemplar! Jag hade en jätte som din uppstammade med mörkt röda, fyllda blommor. Men den trivdes inte efter jag flyttade... Trist men det är bara att börja om.

Ha en fin helg! Carina

Susie på Stjärnarve... sa...

Wow! Vilka hibiskusar!! Fantastiskt vackra så det gör väl inte så mycket att dom är fulla med knopp och du får ha dom länge innan du kan klippa ner dom. Vad gör du sen med dom? Får dom stå kvar inne i vardagsrummet eller.....!?
KRAM/Susie