onsdag 29 augusti 2018

After sun i fast form


Några nya växter till fönstren fick det allt bli, passade på när Blomsterlandet hade 50% på gröna växter i helgen :o
Till vardagsrumsfönstret blev det en aloe, den välkända läkeväxten som även används i geléform som after sun.


 Den samsas med en phalenopsis från ett av matsalsfönstren, den har stått i norrläge hela sommaren och verkar ha klarat sig hyfsat.


I stället för rosa flamingo till den pol vi inte har fick det bli en vinröd flamingoblomma till det norra matsalsfönstret. En riktig mormorsblomma, ja alltså min mormor hade röda flamingoblommor i sina fönster :o


Den samsas med en annan nostalgisk blomma. På 80-talet (yucca-palmernas era) hade jag en flasklilja/elefantfot som stod på golvet och nådde typ till fönstret och lite till. Nu hoppas jag väl att den här håller sig i krukväxtformat ett tag i alla fall.


Jag gillar de skira bladen, som jag dessutom vet, klarar sig ganska bra från att få bruna bladspetsar. Bara de inte får för mycket sol.

Onsdag och hög tid att ta ett tag i trädgården, fallfrukt ska sorteras i lådor för att lättare kunnas tas om hand i helgen.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Charlotta sa...

Snygg liten aloe vera-planta.
Min förvuxna planta har förpassats till ett rum som ingen brukar vara inne i. Jag vill ju ha kvar den, men den är så stor att den orkar inte med sig själv, hur ska jag så orka. ;D
Ha det gott!