tisdag 17 juli 2018

Selebert besök


Jag vet inte om ni tänkte på det, men i förra inlägget ser man att fjärilsbusken står i ful blom vid växthuset. I år är den extra hög och extra full med blommor, precis som allt annat i trädgården.
Tänkte vi skulle ta en titt på några av alla de selebra besökare vi får i trädgården, tack vare fjärilsbusken.


Jag lyckades givetvis inte få med de allra vackraste, men pärlemofjärilarna är ju superfina.


Liksom påfågelöga och citronfjäril (?).


Nässelfjärilar har vi alltid gott om eftersom jag har mina nässelplanteringar, både för min egen skull men också för fjärilslarvernas.


Utöver fjärilar är där också humlor och blomflugor i mängder.
Helt ärligt så skulle jag kunna stå en hel dag med kameran ute vid fjärilsbusken :-)

Närbilderna har jag tagit med mitt Sigma tele (150-600 f5-6,3 DG OS HSM Sport) och ett Manfrotto enbensstativ, mina trebensstativ orkar tyvärr inte med kameran och det stora teleobjektivet :-(

Nu bär det av till Karlskrona för att, bland annat, byta nyckelskylten till sovrumsdörren och införskaffa nya nyckelskyltar till garderobsdörrarna.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: