måndag 30 juli 2018

Nästan som ett Chateau


Sen en dag tillbaka finns det ytterligare lite färg i sovrummet, inget avvikande dock utan ganska nära fondväggen i kulör. 
Färgen jag valde för skåpet är Annie Sloan Chalk Paint och kulören Chateau Grey.


Skåpet är målat med tre färg, innan jag la det sista lagret med färg gick jag på skåpet med fint slippapper (mest för att jag tyckte att det blev för mycket ränder från penseln). På spegeln räckte det med två lager färg.
Till sist har jag vaxat med ett lager Clear Wax. Vaxet fick torka nära ett och ett halvt dygn innan jag polerade skåpet med en linnetrasa.
Eventuellt går jag på med ytterligare ett lager vax om någon månad, men tiden får visa om det behövs.

Den djupt mossgröna färgen blev så levande efter ett lager vax.


Även här blir det färre prylar, men nåt måste jag ju ändå ha ;-)


Så tar vi en till, bara för att visa hur nära fondväggen i kulör skåpet och spegeln ligger :-)

Nöjd?
Det är bara förnamnet :-)

Ha en underbar fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Jättefin färg! Snyggt med lite färg...och grönt gillas alltid :)
Ännu en varm dag att ta tag i.
Kram Titti