onsdag 27 juni 2018

Slipat värre


I måndags morse kom det stora tunga elementet på plats igen, vitt den här gången.

I går kom fönsterlisterna på plats och idag blev de fogade. Så himla fint!


Skorstenen har också fått sina lister (för att dölja springorna mot träväggen). 
Jaaa alltså det är ju inte lätt att se skorstenen nu när den är inmålad med samma kulör som väggen ;-) Men det är den dryga metern som är till höger om dörren ut från sovrummet.


De målade listerna har härdat i några dagar och jag är riktigt spänd på "the big moment" GOLVET! Det nya ekgolvet som ska läggas på plats.
Ni som undrade om brädgolvet; Nej det är inte tillräckligt bra för att slipa och måla. Det har sett sina bästa dagar och duger knappt som undergolv.


I måndags körde vi en inköpsrunda, både Karlskrona och Kalmar. Takskenor för gardinerna, mörkläggningsrullgardin till fönstret. Spegel och lite annat smått och gott införskaffades också.

I går och i dag har jag slipat garderobsdörrar, fem stycken allt som allt. Händerna värker och nacken är bränd av solen ;-) Men nu är de redo att målas, men först måste vi hämta upp färgen i Karlskrona.


Sen ett par veckor tillbaka har jag försett mig med progressiva linser, perfekt till sol och bad, golfspel och träning. Ni som hängt här ett tag, kanske kommer ihåg att jag gjort några försök med linser tidigare, men inte riktigt hittat rätt. Den här gången var optikern tillräckligt envis (och kunnig) så nu kan jag både läsa nära och se på avstånd med linserna ;-)

Dags att hjälpa maken i köket, burgundisk biffgryta serveras i kväll :-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: