torsdag 31 maj 2018

Uppdatering


Det går framåt, sakta, men det går framåt :-)


Jag är inte helt säker på att det är färdigspacklat och färdigslipat, men taket har fått ett lager färg och det ser riktigt ba ut.
Nu är vi dock inte överens om, om taket ska målas ner i snedtaket eller inte :o

Vi har inte tänkt att sätta upp lister i taket, så jag inser svårigheten med att hitta en rak linje. Eftersom alla väggar ska vara vita utom fondväggen vill jag ju så gärna ha den målad upp i snedtaket för att ge en mer ombonad känsla ovanför sängen. 
Lite istället för den linnesänghimmel jag inte kan sätta upp, just på grund av snedtaket.


Vi har i alla fall kommit överens om en sak :-)
Jag får en taklampa :D och den är givetvis redan beställd, så att maken inte kan ångra sig ;-)

Vitas Eos XL i grått med vitt upphäng, tror att det kommer att bli så bra. Både mörkläggningsgardinerna och madrassöverdragen är ljust  grå.

Dags att kånka runt vattenkannorna och ge krukorna en välbehövlig svalka.
Ha en underbar avslutning på veckan <3

Inga kommentarer: