lördag 24 mars 2018

Öland levererar


Oavsett årstid, oavsett väder, oavsett med- eller motljus, Öland levererar alltid :-)


Eftersom jag hade beställt kött från Ölands kvalitetsprodukter fick vi oss nästan en heldag på Öland.
Vi började med att köpa fikabröd i Färjestaden, Fredriks bröd & bakverk har alltid nybakade bullar på lut ;-)
Därefter hämtade vi det beställda köttet i Bårby där Ölands kvalitetsprodukter har sin gårdsbutik.


Trots Fredriks bullar åker vi aldrig någonstans utan en termos :-)
Extra starkt, extra gott. Speciellt när lärkorna drillar i skyn!


En nybakad kardemummabulle och en tosca sitter alltid som en smäck :-)

Efter att ha fått en välbehövlig dos av lux satte vi oss i bilen igen och for tillbaka över bron för fortsatt shopping i Kalmar.
Vi kollade golv, köpte tillbehör till vår pallkragsodling och fyllde på skafferiförråden.


Väl hemma i Vissefjärda kan vi konstatera att Öland levererar, som alltid. Utöver att det var årets första utomhusfika på Öland, var det årets första lärkor och årets första tofsvipa :-)

Nu är det dags att jobba i kapp, maken och jag får måla lister från varsitt håll, både högt och lågt. Bli inte förvånade om jag från i morgon har vita snygga slingor i håret ;-)

Ha en härlig fortsättning på resten av helgen <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Härliga Öland. Vi har bokat boende nu i alla fall så om allt går vägen så ska vi fira Valborg där på ön. Åhh nu när jag ser dina bilder så toklängtar jag. Kraaam Pia