tisdag 6 mars 2018

Ny matinspiration


Är det någon kock jag beundrar lite mer än alla andra duktiga kockar, så är det Tareq Taylor.
Prisad som årets Malmöambassadör, vinnare av Kockarnas kamp 2017, sen får vi ju inte glömma hans restaurang Kockeriet i Malmö.
Jag har givetvis följt de tv-produktioner där han medverkat och bara älskade BBC-produktionen Nordic Cookery. 

Redan förra året fick jag boken "Mat som gör gott" av dottern och när jag fyllde år förra veckan fick jag Tareq's senaste "Kyckling" av familjen :-)

Tareq's sätt att hantera råvaror, kryddning och den stora mängden gröna ingredienser tilltalar mig och har gett mig väldigt stor inspiration.


Tallrikshyllan i köket har med andra ord redan gått in i lite somrigare ton, dubbelt Tareq och Mandelmanns tillsammans med Hannus "Sommarkalas" och Roy Fares "United states of cakes".

Tisdag, träning och Tangents, det blir bra det här :-)

Ha en underbar fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag gillar honom också. Vilken kille, viken kock... Kraaam Pia