torsdag 29 mars 2018

Alldeles lagom


Jag tog ju in magnolia för någon vecka sedan, hade en förhoppning om att knopparna kanske kunde slå ut.


Det verkar som om min förhoppning slår in. Alldeles lagom till påsk verkar de kunna slå ut.


När blommorna slår ut är de mer vita än rosa, men eftersom knopparna är svagt rosa kunde jag inte låta bli att sätta dit några dimrosa fjädrar.


I hallen fick valnötsgrenen hamna i damejeannen istället för zinkvattenkannan. Varför?
Jag passade på att stoppa ner min microljusslinga i damejeannen, så blir det lite mysljus i hallen.


I trappan fick mina fejkljus från Enjoy hamna, av precis samma anledning. Det är mysigt med lite mysljus :-)


Nu är nog det mesta tillpåskat och kan med lugn och ro slå mig ner på kvasten och dra en repa till Blåkulla. Vädret är ju inte det mysigaste för kvastflygning, men det är tur att det inte är så himla långt ;-)

Flyg försiktigt och ha en härlig fortsättning på påskhelgen <3 

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jättefint! Jag har inga grenar alls i vatten i år. Det får bli påsk ändå. Kraaam Pia