måndag 11 december 2017

Rött i köket


Varför inte lite rött i köket?
Tror att jag är lite TV-reklamskadad ;-) Men för mig är Coca Cola starkt förknippat med julen. Min vintageback kompletterad med en härlig kakburk, en vintage mattermos och adventsljus får det bli ett juligt stilleben på barbordet i köket.


Bakbänken behöver just inte mer rött än min stora Kitchen Aid :-)
Jag satsade ju på en Professionalvariant av den populära Artisanmodellen, degbunken är nästa dubbelt så stor och alla verktygen är rostfria istället för aluminium.


Tallrikshyllan får numera, utöver alla brickor och fat,  hålla lite julkokböcker och Tareqs väldigt användbara bok. Bra att ha de mest användbara recepten inom räckhåll, om så bara för att leta inspiration.

Men nu är det dags att skriva ner de recept jag tänkte dela med mig av efter helgens bakning.
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Meta sa...

Nog får man lite mer inspiration nu när snön kommit. Till och med att jag orkar göra lite julfint här med. Hade absolut ingen lust innan. dag var vi till kolonin det var som ett julkort med all snö på buskar och träd. Nästa vecka blir vi där varje dag och jobbar. Det är så roligt nu när man ser lite hur det blir. Ja nog är det best att du har rejäla grejer du som jobbar med degar så mycket.( den andra har väl inte fått så bra kritik tror jag)
Ha nu en fortsatt fin vecka
Kram meta

HWIT BLOGG sa...

Segt att komma igång med pyntet i år, kanske beror det på vädret, eller? Fint hos dig och lite rött sätter fart på tillvaron :) Lådan är ljuvlig. En riktig vill-ha-varning på den...
Ha en fin tisdag!
Kram Titti