tisdag 7 november 2017

Vintage i köket


Hur tänkte jag där?

Jo, först tänkte jag plocka undan all vintage, kanske till och med gå så långt som att sälja av. Men vad fasen, de är ju en del av mig liksom :o 
Utvalt med omsorg och inköpt med surt sparade penningar. Näe minsann, de blir allt kvar och får smälta in tillsammans med allt annat :-)

Coca Cola backen hamnade på barbordet i köket och rymmer just nu, den finaste burk man kan tänka sig, några hyacintglas med korvhorn och ljus :o
Ooops! lite post hamnade visst där, för att inte försvinna :o


Ovanför hänger några väl valda ord, som är en perfekt påminnelse varje morgon ;-)
Så, lite mer vintage, i ett vintage kök gör kanske inte så mycket ;-)

I dag har vi haft ett fantastiskt väder, kallt men sol :-)
I kväll tror jag minsann att det passar extra bra med en värmande tomatsoppa med pocherat ägg i. 

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Underbar vintage. Tack för omtanken, jag vet att jag ska ta det lugnt, jag känner hur stressen kommer krypande och att jag har svårt att varva ned. Är faktiskt orolig och vet knappt hur jag ska fixa det. Fast det kommer säkert att gå bra. Skulle vara roligt att ses igen och jag tror nog att det kommer hända en vacker dag, Kraaaam Pia