onsdag 22 november 2017

Par och triss


Ni som följt mig ett tag, vet att jag gärna blandar hej vilt i inredningen. Jag följer ingen stil eller trend utan blandar nytt med gammalt, designklassiker med vintage, slutligen tillförs en skvätt rått industriellt.
Även till advent och jul försöker jag blanda, gillar att ha balansen utan att det får bli rörigt.
Efter anspelningen i rubriken, får jag ju erkänna att jag inte spelar kort och vet inte ens om man kan ha både par och triss samtidigt :o
Oavsett vilket, samsas nu en triss råa granar med två par vita hjortar på skåpet i matrummet.


Granarna har fått en microljusslinga runt fötterna. Slingan går på batteri och har 8-timmars timer, helt perfekt – ingen behöver komma ihåg att släcka den ;-)


Hjortarna, ja de är ju vita så de får reflektera sig i ljuset från Carat ljusstakarna. Det stora Chateau glaset ska så småningom helst fyllas med frukt, men det finns väl risk att det blir någon syndigt god choklad istället ;-)

Om någon vill veta så är hjortarna från House Doctor, granarna från Saut Design, Carat ljusstakar från Orrefors, microljusslinga från Watt&Veke och Chateauglas från Kosta glasbruk.

Den senaste tiden har vi blivit varse att vi bor i ett väldigt avlångt land, så snökaos eller inte…
Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: