onsdag 25 oktober 2017

Två små rum


Vi har två små rum, vägg i vägg i den norra gaveln. Rummen har snedtak, kattvind och är lite svårmöblerade.
Rummen har bebotts av våra barn, men när de flyttade blev deras rum lite tomma, de tog ju en del av möblerna med sig.


Eftersom jag älskar att ha det luftigt omkring mig har jag bestämt mig för att vara försiktig med att fylla upp barnens rum. 
De får vara med och bestämma för de ska ju känna att de kan bo där när de är hemma.


Början av veckan har jag ägnat åt de här två rummen, nu känns de ordentligt städade. 

Medan höststormen viner runt knuten är det dags för mig att flytta snabeldrake, dammvippa och skurmopp till de lite större ytorna i matrum och vardagsrum.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Två såna rum hade våra barn med i huset oj så fort det blev överfullt där. Nu hann vi inte bo så länge efter att de flyttat men det blev ofta ett rum att ställa undan saker i och sen ett snabbruch när de skulle komma hem.
Ha det gott och hoppas det har mojnat hos dig med
Kram Meta