torsdag 26 oktober 2017

Kaxig och Kavat


Hej HÖST, jag är redo :-)

Jag kan tro att de flesta av oss någon gång har köpt minst ett par Kavat :-) Jag har i alla fall köpt ganska många par, till barnen :o
Men nu tyckte jag det var dags att skämma bort även mina fötter i ett par rejäla höstskor.

Bor man som vi, långt från närmaste storstad, blir det mycket nätshopping. 
Det är verkligen en chansning att beställa kläder och skor på nätet, men även den här gången lyckades jag få rätt storlek vid första försöket. De var till och med så perfekta i storleken att mina specialsulor för den stelopererade ryggen fick plats, inklusive mina fötter :-) Stort gilla på det!!


Modellen jag köpte heter Lindö EP, du hittar mer om den på Kavats hemsida. 
Modellen är en sandalsydd låg-sko, tillverkad i vegetabilgarvat (kromfritt) Eco Performance läder som ska andas bra. Den har en mjuk lättviktssula av EVA. 
Skinnet är lite stelt nu i början men är utlovat att snabbt bli mjukt och formas efter foten.

Till skillnad från gårdagens gråväder bjöd den här dagen på strålande höstsol. Helt underbart!

Nu tror jag bestämt att snabeldraken ropar hungrigt efter mig.
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Minns kanske tt Kavat fanns som en sko till barnen. Bra val Cat. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Snygga och ser sköna ut! Lördag igen, ha det så gott denna blåsiga dag...
Kram Titti