fredag 20 oktober 2017

Fredagslyx


Höstmakeover eller helt enkelt vardagslyx.
I går satt jag ett par timmar i Kalmar hos min nagelterapeut, fick mina händer och naglar väl omhändertagna.
I dag har jag suttit någon timme i frisörstolen, blivit av med lite slitna toppar och fått en frisyr igen.

Med förnyad energi  växlar jag mellan snabeldraken, dammtrasan, tvättmaskinen, datorn och tv-soffan i en hiskelig fart innan maken kommer hem från jobbet.
Är det bara jag, eller… ?
Jag tycker att det är så himla skönt att ha hyfsat grovstädat när helgen kommer.
Jag tycker det är så skönt att lägga alla ”måsten” bakom mig på fredag eftermiddag och njuta av ledigheten oavsett vad som står på schemat.

Men nu är det dags för mig att sippa det där sista ur te-muggen och dra ett sista varv.

Ha en härlig start på helgen. Tjingeling

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Låter skönt med både ny frisyr och nya naglar...jag borde nog också. Snygg färg på dina naglar. Japp fredag igen, mörkret har lagt sig och det är dags att ta kväll OCH helg :)
Kram från Titti