måndag 30 oktober 2017

Dags att tända och reflektera


Men jösses!
Hur mörkt blev det inte med en gång.
Det är en sak att ställa tillbaka klockan, men att sen mentalt acceptera att det är näst intill kolsvart när man kör hem från jobbet – det tar lite längre tid.
Det är dessutom många fotgängare som glömt att de inte syns :o 
Reflexen är en väldigt billig livförsäkring!

Bortsett från mörkret har vi haft en helt underbar dag. Visserligen kallt och blåsigt, men jag kunde ta en välbehövlig promenad på lunchen. Vinterjacka, mössa och vantar satt inte fel kan jag lova, det känns att vintern inte är långt bort.

Den lilla bilen har fått sina vinterdäck, sen lyckades jag inte få vinterdäck på den stora men jag fick i alla fall en tid den här veckan.

Nu får jag väl se till att programmera om de få lampor som ska välkomna oss hem.  Jag menar det är ju snopet om man inte hittar nyckelhålet för att ta sig in ;-)

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan, och du …… glöm inte reflexerna!

2 kommentarer:

Meta sa...

Nog är det svart allt. Vi sitter som bäst och letar lysen till kolonin både ute och inne. det är svårt finns ju hur mycket som helst och hur dyrt som helst åxå. Får leta vidare och komma p någon smart lösning innan nästa år.
Ha det gott
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Ja becksvart blev det med ens. Jag har reflexväst när jag går ut, om jag nu gör det... Kraaam Pia