måndag 25 september 2017

Zick zack på mellersta Öland

Oj, oj, oj, vad jag var trött i morse :o Borde jag inte ha varit utvilad efter en sån fantastisk helg?

Som sagt vi checkade ju in på Hotell Borgholm i lördags eftermiddag, vi bodde under takåsen och åt som kungar. Mer om maten kan du läsa HÄR.

Diset lättade under förmiddagen och efter frukosten körde vi dit näsan pekade, på vägar vi inte kört tidigare.
Att jämföra vädret lördag och söndag, är ungefär som att jämföra natt och dag. Ena dagen regnställ, andra dagen t-shirt.

Från Borgholm körde vi tvärs över ön till Kårehamn där vi köpte med oss fisk. Därefter åkte vi åter tvärs över till Djupvik för lite strandhäng, bara för att lyssna på vågorna som sakta rullade in mot stenstranden.

Sen kom vi på att vi skulle tvärs över ön igen, den här gången till Kapelludden. Ett utflyktsmål jag länge velat besöka, men det har aldrig blivit av.
Nu har vi varit där och kommer med stor sannolikhet att återvända fler gånger. Platsen är helt magisk, som så många andra platser där historiens vingslag kommer nära inpå, helt klart värd ett helt eget inlägg.

Vi kom hem väldigt nöjda i går eftermiddag, tog hand om våra golfutrustningar och njöt av en härlig fiskmiddag.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling