fredag 8 september 2017

Fredag och snart helg


Fredag, regnet öser ner och jag bara väntar, väntar på skymning och att maken ska komma hem. Väntar på att få tända ljus och en brasa, krypa upp i soffan, bara ta det lugnt och ladda för morgondagen.


Eftersom det är fredag har jag jobbat kortare dag, i dag har jag utnyttjat de extra timmarna till att leta inredningsinspiration. 
Vilka färger vill jag ta in, vilka material vill jag ha. Sen går det ju inte bara att fylla på, därför har jag även funderat på vad jag ska plocka undan, vad jag ska göra mig av med och hur. 
Hur svårt kan det vara? Att göra sig av med saker, alltså. Ibland väldigt svårt, speciellt de saker som har ett större affektionsvärde än ekonomiskt :o


Hantverkarna är klara för idag och den här veckan. 
Hur det ser ut? Ingen aning - presenningen ligger fortfarande kvar. När den åker av blir det väl som att öppna paket på julafton ;-)

Men hörrni, nu tar vi väl fredag :-)
Ha en underbar start på helgen. Tjingeling

Inga kommentarer: