tisdag 8 augusti 2017

Halmstad i min sökare


Vi hann bara med ett kort, kort besök på stan på söndagen innan vi åkte tvärs över landet igen.

Men jag hann i alla fall se så pass mycket att jag kunde konstatera att det man behöver finns i stan. De flesta butikerna finns representerade plus att det finns några lokala :-)

Men som sagt, butiksutbudet får granskas en annan gång och inte på en söndag ;-)


Vi hittade i alla fall ett öppet fik, som kunde förse oss med både lunchmacka och en fika.


Jag valde en grillad ciabatta med mozarella, torkade tomater, pesto och ruccola. Riktigt gott och precis lagom stor.


Till fika blev det en latte och en chokladmoussebakelse, mmmm.....


Stadskärnan är en blandning av underbara, gamla hus och förskräckliga sextiotalsbyggen. 
Men det är väl charmen kanske? Att varje generation stadsplanerare sätter sin prägel på en stad.


Bland alla de vackra byggnaderna sticker ändå slottet ut med sin varmt Bornholmsröda fasad.


Vi lär nog hamna i Halmstad fler gånger, så det lär bli fler bilder därifrån vad det lider.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag tycker Halmstad ser riktigt mysigt ut. Kul att se bilder på din son, om det nu är han vill säga. Stilig Kille! Kraaaam Pia