torsdag 27 juli 2017

Road trip, next stop Ulriksdal


Ny dag, nya mål!
Slottsträdgården i Ulriksdal har jag velat besöka sen jag såg Bosse Rappne första gången på TV4, nu äntligen blev det av :-)


Helt ärligt så går det utan vidare att lägga en hel dag här :-)
Så mycket fint, så mycket udda, japp så mycket jag ;-)


 Givetvis intogs det fika i Trädgårdscaféet, vi valde att sitta inomhus eftersom det var riktigt varmt i solen. Vill man inte fika utan vill ha mackor eller mat finns det också.


 Sen var vi ju bara tvungna att titta på odlingarna vid självplocken. Hade jag bott kvar i Stockholm, vet ju jag var jag skulle köpa mina grönsaker.


Inte nog med att självplocken var bra arrangerad, det var även riktigt snyggt!


Som extra plus finns det pausplatser både för vuxna och barn.


Vi gluttade även på slottets utsida, tiden gick så fort i Bosses del av trädgården att både slott och orangeri hann stänga :o


Vi tog en runda i boskén som var fantastiskt fint planterad.



Vi följde kartan till slottets köksträdgård och hittade till vår överraskning Ulriksdals Wärdshus.


Efter att ha studerat deras meny, kunde vi konstatera att där kan man ju äta en annan gång ;-)  


Sen var jag ju bara tvungen att fota lampan i foajen, en gigantisk skärm där de fäst påfågelfjädrar och olika typer av glas. 
Kanske någonting för makens ena syrra, om det skulle bli fler påfågelfjädrar över menar jag ;-)

Nästa stop i nästa inlägg.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åhhh Jag fattar att du gillar det stället. Så mycket fint, både byggnader och växtlighet. Ja det finns mycket att se i vårt avlånga land. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig roadtrip ni har varit på :) Åhhh Ulriksdal...TÄNK om det kunde finnas något liknande här i krokarna! Ljuvliga bilder och jag njuter av att "åka med"...
Ha en fin fredag!
Kram från Titti