tisdag 18 juli 2017

Arbete pågår


Trots, eller tack vare, semester pågår både större och mindre arbete här hemma (som vanligt).

Den här gången har maken tagit på sig betongarbetarstället och börjat fixa den stora entrétrappan.

Eftersom balkongen vilar ovanpå trappan har vi varit lite oroliga för att kanterna börjat erodera, men nu så!!


Med tips från folk som kan, har maken fått hjälp med rätt material och rätt metoder. Sakta men säkert bilas allt löst bort och nytt bruk hamnar efter konstens alla regler på rätt ställen.


Det ser fortfarande ut som ett lappverk, men det ska på flytspackel, puts och samma färg som grunden har.


När trappan är klar klar ska jag först ge mig på räckena och sedan det som är nedanför, det vill säga den före detta rabatten och resterande delen av grusgångarna.

Den före detta rabatten ska grävas ur, jämnas ut och sås med gräs. Några stenplattor ska placeras ut och på dem ska jag ha krukor med växter. Vad vet jag ännu inte :o


Måste bara visa kombon!! Jo jag vet att jag inte plockat bort visset, men bortse från det ;-) Är damerna inte vackra så säg? Ingrid Bergman och Madame Hardy.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

Inga kommentarer: