söndag 11 juni 2017

Rosa-lila skuggblandning


Rhododendronblomningen lider mot sitt slut, men jösses vad de blommar i år.

Vi valde ju att flytta torvkanten från trappen på norrsidan till norrsidan av rhododendronbuskaget och det verkar baske mig ha lyckats :-)


Den rosa skuggbräckan kompletterar den lila rhododendronblomningen rätt så bra.


Mellan rhododendron och bokhäcken, en nivå högre upp, blommar stackars Susan med en enda blomma. Men lika glad är jag för det, för jag trodde faktiskt att rådjuren dödat trädet fullständigt. 
Efter rådjurens skrovmål är det dock inget magnoliaträd längre utan även det här får bli en buske :o 
Får med andra ord göra ett nytt försök med magnoliaträd i en annan planteringsgrop, instängslad sådan ;-)


Ska man önska sig blommande pioner till midsommar eller inte?
Det brukar alltid vräka ner regn så snart pionerna blommar så att de slås sönder fullständigt :o
Jag tror att jag väntar någon vecka till, innan jag uttalar min önskan :-)

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på veckan.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åh himmel vad fint. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Det verkar vara ett riktigt rhododendron-år! Sååå vackert! Inte många knopp i min pion heller och myrorna bara älskar den, jag hoppas jag får EN blomma i alla fall :)
Måndagskram från Titti