måndag 17 april 2017

Avpåskat


Så var påsken 2017 nästan till ända, sista lediga dagen den här långhelgen.

Jag kan bara konstatera att den här påsken inte kommer att gå till historien som den varmaste precis ;-)
Både kallare och mer snö än under julhelgen :o


Fördelen är ju att man hinner med mycket inomhus istället, som det där med tvätt och städning :o

Medan dottern storstädade sitt rum här hemma passade jag på att plocka undan det lilla påskpyntet som kommit fram. 


Nu gäller det att ladda upp för en ny arbetsvecka, en dag kortare än normalt. 
För mig innebär det att fundera ut en matlista och skriva veckans köplista. Dessutom behöver jag nog se till att baka något frukost- och lunchbröd.

Ha en skön avslutning på påsken och en bra start på den nya veckan. 
Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Här har det snöat och haglat idag och eftersom jag jobbar så får påskpyntet vara tills på onsdag=ledig dag. Kraam Pia