söndag 19 mars 2017

Vårspaning i trädgården


Helt ärligt, så spanar jag febrilt efter våren.
I går var en sån där dag med allt väder. Sol, snö, regn och blåst. Inget grillväder direkt!
Men kolla noga på bilden :-) En av mina hundtandsliljor har redan börjat komma upp.


Trots att ramslöken fick ett lager snö på sig för några dagar sedan, klarade den sig med bravur.
Eftersom jag var så osäker på var ramslöken skulle trivas bäst, har jag planterat på flera ställen i trädgården. Tro det eller ej, men de kommer faktiskt upp på fler ställen också. Jättekul!


Både vintergäck och snödroppar har redan börjat vissna, medan jag väntar på scillan njuter jag av krokusarna i stället.


Maken har klippt färdigt alla äppelträd och blandhäcken mot gatan. Jätteskönt att ha det klart i god tid. 
Nu börjar det kanske bli så varmt i jorden att jag vågar ge mig ut och rensa i rabatter och trädgårdsland. Kall jord och värkande leder är ingen bra kombo :o


Den här söndagen och helgen är snart till ända, en ny vecka står för dörren och med den nya utmaningar.

Ha en härlig söndagskväll och en bra start på veckan. Tjingeling

Inga kommentarer: