måndag 30 januari 2017

Julens sista och vårens första


Tänk att en liten, liten oansenlig lök kan ge så mycket glädje.
Fick en kruka med vit multiamaryllis i julklapp av makens syster, först nu är den sista blomman utslagen. 
Helt otroligt vilket blomsterglädje en sån kruka bjuder på :-)


När vi gick på stan i lördags köpte jag ju tulpaner men jag kunde inte låta bli att köpa en kruka med vita pärlhyacinter också. De var inte speciellt långt komna, men alla vet vi ju hur fort det går!

I takt med att dagsljuset återvänder verkar även mina övervintrare få tillbaka lite hopp. Hibiskusarna börjar sätt knopp, precis som en del andra i växthuset. Happy me!
Med tanke på hur vädret är, går det alldeles säkert snart att ta in snödroppar och andra vårlökar från trädgården :o

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ja du hoppas kan man ju alltid. Det är ju i bakslagens tid vi lever i nu. Håller tummarna att det inte blir så i år. Jag brukar inte va så tidig med innelökarna men i år kunde inte jag heller hålla mig lite krokusar fick ju följa med hem och de slår snart ut här.Det är så härligt med lite försmak.
Ha en bra vecka
Kram Meta