söndag 11 december 2016

Tredje ljuset är tänt


Så har även den helgen rusat förbi i expressfart, tiden går fort när man har kul ;-)

Även om jag slutade tidigt i fredags, hann jag inte mycket mer än att måla och fundera på att baka, baka hann jag nämligen inte alls med :o


I går var vi över till södra Öland, ett Öland som var helt inbäddat i mjuk, fluffig dimma.

Vi hämtade kött och julskinka i Bårby, hos Ölands kvalitetsprodukter.

Sen var tanken att jag skulle provskjuta mitt nya objektiv, men det gick väl sisådär i dimman :o


Vi körde upp till Strandnära för att fika, men först tog vi en stärkande promenad längs stranden. 


Vi lyssnade på gässen som trumpetade, för det var riktigt svårt att få syn på dem. Vi lyssnade på vågorna som sakta rullade in och hur gruset sakta rullade ut efteråt. En riktig lisa för själen.


Miljön på Strandnära är riktigt gemytlig, faktiskt mysigare nu än mitt i sommaren när alla turister har invaderat ;-)
I disken finns massor att välja på (om man inte är laktosintolerant, vill säga) och de serverar även lättare luncher så här på vintern. 
(Jodå, min latte är laktosfri, om än med havredryck ;-)


Efter att ha fått en fika i magen var det bara att vända hemåt, penslarna väntade ju på oss. 

I dag har vi målat, är någon förvånad, men vi har även varit en tur till Karlskrona och gratulerat dotterns sambo. Men det får bli mer om det i ett annat inlägg.

Ha en fin avslutning på tredje advent och en bra start på den nya veckan. Tjingeling

Inga kommentarer: