onsdag 7 december 2016

Riktigt ruggigt


Det är ett underligt väder vi har! Ena dagen är det regn och blåst, nästa dag sol och kallt, sen bara råkallt och grått, så går det runt och runt.

Men jag uppskattar verkligen de dagar som har lite sol och ger oss lite dagsljus att njuta av, att det sedan blir lite rimfrost gör alls ingenting. Visserligen är jag inte hemma i dagsljus och kan slänga fram kameran, men jag njuter ändå.

I helgen däremot ska jag baske mig vara ute, ute med kameran och mitt nya objektiv :o 
Jodå, så är det allt :-)  Jag har investerat i mig själv.
Jag är ju ingen macrofotograf direkt utan jag har investerat i ett rejält telezoomobjektiv istället. Mitt gamla Canon tele är 70-200 mm, det nya är ett Sigma på 150-600 mm. Nu har jag minsann gett mig själv möjlighet att kunna fota alla vackra fåglar på Öland :-)

Om vi ska bli klara i tid är det dags att återvända till målarfärgsburkar och penslar :-) 

Ha en fin kväll och en bra fortsättning på veckan. Tjingeling

Inga kommentarer: