onsdag 2 november 2016

Jag har sett dem


Jodå, imorse såg jag dem utanför kontorsfönstret, yrandes. De första yrande snöflingorna :o

Men det var inte mer än så, några yrande flingor i en halvtimme, men sen slog vädret om till rått och riktigt blåsigt. Novemberväder!


I helgen kunde jag inte låta bli, jag bakade en saffrans- och kokoskaka. Om någon är lika sugen som jag, så finns receptet HÄR.

Så var det redan onsdag och bara två dagar kvar att jobba den här veckan. En full arbetsdag och en kort fredag. En fredag som ska användas till att förbereda lördagens middag :-)

Men nu tror jag att det är dags att ta fram en bok och krypa ner under en gosig filt. 
Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Tur att du han med då så du känner igen dom när de kommer igen.. Här har vi då verkligen sett och fått känna av det. Hualigen gillar det inte. Städa var ett bra grepp för att inte bli så där irriterad hela dagen medans mannen bytte däck.
Ha nu ett gott slut på veckan
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Härliga färger du bjuder på och saffrans- kokoskaka låter mumsigt. Det är mysigt att dona inomhus och baka när det viner runt knutarna.
Allt gott
/Anette