onsdag 30 november 2016

Hejdå november


Men oj så fort den gick, tiden alltså. Jag har inte alls hunnit med den här hösten, sakta men säkert känner jag att joggar i kapp mig själv.


Adventstiden är här, kanske inte den bästa, men nästan bästa tiden på året. Bäst är jul- och nyårshelgen med ledighet, umgänge med familj och vänner, god mat och bara avkoppling.

Men fram till ledigheten handlar det om att ta tillvara på de där små tillfällena som bjuds. Annars är det ju lönearbete som gäller, varje vardag fram till julafton. Snacka om att julafton kommer att kännas som en befrielse på mer än ett sätt ;-)

Mellan jul och nyår har jag lagt in semester!! Det har jag förtjänat ;-)


I kväll sjunker jag ner i en fåtölj med en stor kopp te och senaste numret av Lantliv.

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ja du det går fort och jag känner att det inte blir som jag tänkt varken i vardagen eller på bloggen. Men..... Får ta igen det sen. Hoppas det ger med sig i värken för då känns allt roligare igen.
Ha nu ett fint slut p första Advents veckan
Kram Meta