måndag 17 oktober 2016

Långdraget projekt


Det finns projekt och så finns det projekt.
Det här projektet tog så lång tid att jag inte längre minns till vilken jul stolarna skulle vara klara ;-)
Men under den gångna helgen blev även den åttonde och sista stolen också vit. 
Istället för fyra plus fyra bruna stolar, i två olika nyanser, är det numera åtta likadana vita stolar runt matbordet. 


Fas två i projektet är att tillverka nya sitsar och klä dem med något slitstarkt linnetyg. 
Men det tror jag att jag skjuter ett halvår framåt, dessutom klarar jag inte av det helt själv utan här kommer jag att kunna skylla på maken om det tar lång tid ;-) 


När vi är fler än åtta, plockar vi bara fram de sex gamla fina pinnstolarna vi har. De är lite smalare och går alldeles utmärkt att klämma in.

Efter lång väntan, har vi i dag fått fiber indraget i huset. Om några dagar, när den nya routern kommit, kan vi äntligen koppla upp oss 100/100. Det ska bli så himla skönt att bli bortkopplade från ADSL och långsam koppartråd!

Nu tror jag bestämt att det är dags att leta fram lite kvällslektyr och krypa ner under duntäcket. Ha en härlig start på veckan. Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Det är en snygg stolmodell ni har inte så där klumpig som många är.Passar jättefint med vitt.
Det finns alltid projekt antingen aktiva eller vilande. det är nog så det ska vara för att vi ska må bra och känna oss nyttiga
Ha nu en bra början på veckan du med
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Snyggt och fräscht! Ibland måste projekten få ta sin tid...men nu ångrar jag min lilla ommöblering för inget blev bra ha ha. Bara att börja om igen :)
Ha en fin dag!
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Fint! jag gillar ju när man förnyar eller ger gamla saker nytt liv. hade verkligen suttit fint med en latte med dig. Kraaam Pia