söndag 4 september 2016

Moodboard


Moodboard och moodboard, det blev snarare ett zinkstilleben.

Eftersom rumsgranen i sin olivhink har fått komma in igen, fick den sällskap av en zinkbalja och en zinkvattenkanna. För det är ju ingen hemlighet att jag är förtjust i de flesta metaller och zink i inredningen ;-) 


Zinkbaljan fyllde jag med de vackraste färger från havet. 
Det blå-grå i ostranskalen har redan stått förebild för fondväggen, målad med kalkfärg från Kalklittir, i vardagsrummet. Även sovrummet kommer att få något åt samma färg som fond bakom sängens huvudgavel.
Vågorna i skalen representerar det ostrykna linnet som har tagit en stor plats både i mitt hjärta och i hemmet. Linnet använder jag både i sängkläder, dukar och gardiner :-)


Efter den här helgen är jag trött, faktiskt tröttare än jag var i fredags :o 

Kroppen orkar visst inte riktigt med allt bärande som vi hållit på med i helgen. Exakt vad vi har burit får jag nog visa i några inlägg i veckan ;-)

Ha en fin start på den nya veckan. Tjingeling

Inga kommentarer: