fredag 9 september 2016

Grå betong och taggar


De senaste veckorna har det flyttats hit växter, massor av växter, nästan en hel djungel. Svärmor och svärfar kan inte ha med sina stora växter till lägenheten, så många av dem har hamnat här.

Eftersom vi nu redan har en djungel, kunde jag inte låta bli att komplettera med några ökenväxter ;-)


Sanningen är den att kaktusen och suckulenterna, tillsammans med ytterligare några suckulenter, ska användas som bordsdekoration i morgon :-) Det vankas nämligen Ladiesparty med hett chilitema!

Efter att de agerat statister får de snällt komma hem igen :-)

Jag gillar skarpt krukorna, ger en lite ruffare känsla än en terracottakruka.


Fredag och vilket väder vi har :-) Soldis och 25 grader :o 
Jag hoppas att den här sensommarvärmen hjälper fikonen att mogna, bägge träden är fulla av frukter :D

Ha en härlig avslutning på veckan och en fin helg. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Härliga krukor. Jag är inne i ett betongskov nu så allt kretsar kring det kanske beror det på "kursandet" på kolonin. Suckulenter det gillar jag här med även om de just nu är få.
Ha det gott i helgen och njut den vackra tekannan med te
Kram Meta