måndag 5 september 2016

Ett eget litet hörn


I sovrummet har jag hela tiden haft ett eget litet hörn med smink- eller toalettbord. 
Visserligen tillhör jag de som inte lägger någon tid alls på smink, däremot får jag lägga en del tid på mitt bångstyriga hår ;-) Då är det bra med ordentliga speglar!


Det "nya" smink-/toalettbordet är en liten nätt möbel med stora vinklingsbara speglar och bra med förvaring, stilen passar dessutom ypperligt in i vårt 40-tals hus.

Med bordet följde en nätt pall, men jag tror minsann att jag håller kvar den stolen jag har haft de senaste åren. Den ska bara kläs om, men det blir först när jag fixat stolarna i matsalen :o


Måndag och ny vecka, en ny vecka där jag ska lägga lite tid på att fylla förråden. Äpplen och plommon ska tas om hand och brödbackarna i fryser gapar tomma ;-)

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilket fint sminkbord du har. Påminner om min barndom och sånt som mammas väninnor hade. Superfina parfymflaskor också. Kraaam Pia

Meta sa...

Det är mysigt med en liten egen hörna både för öga och själ. Det finns inte plats hos mig i lägenheten men i huset hade jag det. Otroligt att du har lyckats få inomhusgranen att överleva, det har jag aldrig lyckats ska göra ett nytt försök på kolonin, det är nog för varmt i lägenheten.
Jag gillar dom.
Ha det gott i veckan och ta det lite lugnt först, så du orkar med det som står för dörren med frukt och annat.
Kram Meta