onsdag 21 september 2016

Dubbelt upp, dubbelt så bra?!


Dubbelt upp på mer än ett sätt, den stora köttkvarnen har nummer tio och den lilla nummer fem. Det är allt lite nostalgi i de där gamla järnklumparna, den stora kommer från min fars sommarstuga och den lilla från makens morfar.
Numera fyller bägge två sin funktion som redskapshållare, oavsett storlek :-)
Jodå, de är kompletta och fungerar. Men jag använder nog hellre min assistent när det ska till att malas och stoppas korv.

Så har även onsdagen passerat och det är färre dagar kvar att jobba än jag har jobbat, tur är det för kropp och knopp tycker att det är dags för ledighet. Men som sagt, två dagar, sen är det ledigt från lönearbetet.

I dag har det återigen varit en hyfsat varm dag med kall morgon och kväll. I kväll skickade jag till och med ut maken för att plocka in agaven under tak, är lite rädd för frost :o

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Gillar åxå de där charmiga kvarnarna och mandelkvarnen med.Frosten kommer allt när man minst anar det. Hoppas det dröjer ett tag till Vill suga på den härliga sensommaren ett bra tag till( taket ska lägga först nämligen medans det är varmt nog så vi slipper sitta med hårtorken för att limmet ska torka) Härligt att veckan går bra och snart är den slut.
Ha det gott
Kram Meta