måndag 11 juli 2016

Stänk av lavendel, eller var det regn


Nu är jag lite trött på blogger som inte tillåter mig att lägga text och bilder där jag vill ha dem, men det är väl bara att gilla läget (precis som med alla andra ändringar de bara droppar). Ingen idé att öda energi på något man inte kan göra något åt ;-)

Lägger hellre min energi på all underbar lavendel som börjat blomma i trädgården. Mina bollar blir bara större och större, nu väntar jag bara på att de ska växa ihop i en häck mot gräsmattan :-)


Visserligen är ljuset helt underbart, men det är inget riktigt fotoväder idag. Så fort jag sticker ut näsan börjar det regna. 


Men jag måste ändå tillstå att en våt natur är fantastiskt vacker. Det kanske är hög tid att skaffa ett regnskydd till min kamera :o


Jag tror minsann att det omväxlande vädret har gjort mig alldeles väldigt trött. 
Den gångna natten bjöd inte på så vidare mycket sömn, jag tror minsann att himlens alla kranar stod vidöppna. Dessutom muller och blixtljus på håll, väntade ju bara på att det skulle komma närmare.
Dagen har bjudit på sol, men som sagt, så snart jag gick hem kom skurarna som ett brev på posten.

Lite träning som avslutas med yoga borde få mig att sova som en klubbad ;-)

Ha en fin fortsättning på veckan. Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Ja du de där Blogger de gör som de vill, tänker på mitt inlägg med pytte texten.... Iland hjälper det med att stänga av ett tag och börja om, har jag märkt.( det gör jag i rena ilskan) Lavendeln är så härlig min slår snart ut den med om den får lite mer sol, det är det minsta vi har här. Tur att vi slapp åskan i alla fall. En någorlunda bra dag idag lite skurar då och då men solen värmde och jag kunde njuta lite i solen med kaffet. Till och med plockade jag hallon.
Det är roligare att fota en regnig dag synd bara att linsen blir prickig såg det på ett kort idag.
Ha nu några bra dagar tills fredag dyker upp igen
Kram Meta

Charlotta sa...

Frustrerande om man måste kunna html-kod för att kunna hantera bloggen. Det var därför jag övergav blogg.se till bloggers förmån för ett antal år sedan. Man är kanske lite mer låst i blogger, men det är enklare. Min mall har jag vant mig vid och den trilskas sällan numera.

Gott att ha lavendeldoft att lugna ner sig med i alla fall. Glöm inte att torka några kvistar att ha till doftpåsar i vinter. ♥

Ha det gott!

Villa Ryttarängen sa...

Det verkar som om många haft problem med bloggen. jag har inte märkt något ännu. Lavendel är så fint. Mina bara dör men jag ska prova att ha den i en stor kruka som jag ska förvara i växthuset på vintern. Kraaam Pia